extracţia unui dinte

Implantul dentar şi fumatul – Tot ce trebuie să ştii despre contraindicaţii

Când vine vorba depre înlocuirea dinţilor lipsă, implantul dentar este cea mai recomandată soluţie. Acesta îţi oferă funcţionalitatea şi estetica pe care nu de mult le credeai uitate. Înainte de a recurge la tratamentul cu implant dentar este important să realizezi o serie de analize, pentru a vedea dacă eşti eligibil pentru această intervenţie.

În cazul afecţiunilor de sănătate severe, anestezia şi procedurile chirurgicale ar putea reprezenta un risc. De aceea, dacă urmezi un tratament cu bifosfonaţi, dacă ai insuficienţă cardiacă severă sau dacă ai suferit un infarct recent, tratamentul cu implant dentar nu îţi este recomandat. Acelaşi lucru se aplică şi în cazul celor care suferă de tulburări psihice avansate, de tumori maligne active sau de afecţiuni osoase severe.

Totuşi, în ultimii ani, limitarea inserării implantului dentar a început să scadă, găsindu-se soluţii care ar putea ajuta pacienţii să beneficieze în timp de această intervenţie. Dacă se realizează analize şi se ţine sub obervaţie starea de sănătate, te poţi bucura de un implant dentar.

Tot în categoria contraindicaţiilor unui implant dentar se încadrează şi diabetul, graviditatea, consumul de alcool, droguri sau tutun. Acestea sunt însă uşor mai permisive şi pot fi controlate astfel încât să se poată realiza intervenţia.

Top 10 lucruri de ştiut dacă eşti fumător

Pentru că fumatul este viciul cu care tot mai mulţi pacienţi doritori de implant dentar se confruntă, ne-am propus să îţi prezentăm o listă cu cele mai importante lucruri de ştiut în această situaţie.

1. Tratamentul cu implant dentar este o intervenţie chirurgicală ce necesită gingii sănătoase, structură osoasă bună şi o igienă orală optimă, aşadar ar fi ideal să renunţi la fumat macar cu doauă saptămâni înainte de inserare, dar şi două luni după aceasta. Implantul dentar este posibil în cazul fumătorilor, însă cu anumite eforturi din partea acestora, pentru ca manopera să se poată realiza cu succes, iar rezultatul obţinut să fie de durată.
  2. Fumatul influenţează fluxul sanguin, de aceea aportul redus de sânge către gingii şi către structurile osoase pot îngreuna vindecarea.
  3. Formarea ţesuturilor noi care fac legătura între os şi implant este încetinită şi se poate reduce durata de viaţă a implantului.
  4. Aportul diminuat de substanţe ce se regăsesc în sânge (oxigen, celule osoase sau agenţi de vindecare), pot creşte riscul de infectare a zonei de inserare. Recuperarea va fi în această situaţie mult mai lentă, iar substanţele nocive din ţigări vor îngreuna îndepărtarea bacteriilor şi a ţesuturilor moarte.
  5. Chiar dacă volumul osos nu este optim pentru inserarea unui implant dentar, stomatologia modernă poate face posibilă această intervenţie cu ajutorul adiţiei de os. Trebuie să ştii totusi că toxinele din ţigări pot scade rata de succes a grefei osoase.
  6. Volumul osului trebuie ţinut sub observaţie inclusiv după inserare, deoarece pot apărea modificări ce pot influenţa rezistenţa implantului dentar. Zona se va inflama din cauza substanţelor nocive din ţigări, agenţii nutritivi din sânge sunt diminuaţi şi prin urmare, fumatul poate cauza pierderi de os chiar şi după intervenţie.
  7. Fumatul poate face procesul de vindecare mai lent, creşte riscul complicaţiilor şi diminuează durata de viată a implantului. Cu toate acestea însă, acest obicei nu este o contradicţie absolută pentru implantul dentar. Prin intermediul unei igiene optime, chiar şi persoanele care nu pot renunţa definitiv la acest viciu pot beneficia de acest tratament.
  8. Fumul de ţigară este dăunător ţesuturilor moi din cavitatea bucală şi blochează glandele salivare, apărând senzaţia de gură uscată. Saliva este un element esenţial în îndepărtarea bacteriilor de pe suprafaţa dinţilor, îngreunând depunerea acestora. De aceea este foarte important să te hidratezi corespunzător.
  9. Fumatul este nociv şi pentru dinţii vecini implantului dentar, fapt care de asemenea poate influenţa rezistenţa şi durata lui. Depunerile de tartru şi afecţiunile gingivale pot dezvolta boala parodontală, ce poate duce la pierderea dinţilor vecini sau la infectarea dintelui tratat.
  10. Rata de succes a implantului dentar este mai mare la nefumători decât la fumători. Consumul de tutun este un subiect sensibil pentru majoritatea pacienţilor şi presupune o atenţie şi o îngrijire deosebită pentru a crea mediul propice evoluţiei corecte a unui implant dentar.
  11. Clinica noastră stomatologică din Bucureşti îţi stă la dispoziţie cu toate informaţiile necesare pentru realizarea tratamentelor cu implant dentar şi nu numai. Experienţa medicilor specialişti şi calitatea materială şi umană ne recomandă ca fiind printre cei mai buni. Creăm zâmbete, schimbăm vieţi!