Bijuterii dentare

Tehnologia de vindecare rapidă PRF şi boala parodontală

8 Iun 2018 Parodontoza

Boala parodontală este reprezentată de inflamarea şi distrugerea ţesuturilor parodontale: gingia şi osul de sub ea. Rolul medicului parodontolog este să îndepărteze infecţia, să prevină progresul bolii şi să intervină pentru regenerarea ţesuturilor afectate.

În urma studiilor de specialitate, s-a constatat că trombocitele (celule sangvine cu rol important în coagularea sângelui) secretă substanţe care ajută la regenerarea ţesuturilor, favorizând vindecarea afecţiunilor parodontale. Tehnologia PRF utilizează trombocite şi proteine sub formă de fibrină preparate din sângele propriu al pacientului. De aceea, medicii specialişti consideră această procedură ca având proprietăţi unice, care o diferenţiază semnificativ faţă de alte concentrate de trombocite.

Dar ce este tehnologia PRF?

Tehnologia PRF a fost iniţial dezvoltată în Franţa şi a fost utilizată în chirurgia orală şi maxilo-facială. Abrevierea PRF vine de la Platelet Rich Fibrin şi se traduce ca fiind fibrină bogată în trombocite. Această tehnologie este preparată ca şi concentrat natural, fără adăugare de anticoagulante. Factorii de creştere pe care îi conţine ajută la echilibrarea imunităţii, combaterea infecţiilor şi vindecarea rănilor. PRF-ul este considerat un instrument puternic pentru regenerarea parodontală, datorită rolului trombocitelor în procesul de vindecare.

Tehnologia PRF accelerează regenerarea, prin utilizarea concentratelor de trombocite proprii ale pacientului. Cheagurile de sânge, formate ca rezultat al acţiunii PRF-ului, iniţiază procesul de vindecare parodontală. Substanţe eliberate din trombocite ajută la regenerarea ţesuturilor, creşterea imunităţii şi reducerea inflamaţiei.

Practic, PRF-ul se obţine prin recoltarea şi filtrarea sângelui pacientului, prin centrifugare, separând şi concentrând factorii de creştere din acesta. Astfel, se obţin membrane regeneratoare, bogate în trombocite şi fibrine.

Succesul acestei proceduri depinde în totalitate de intervalul de timp dintre colectarea sângelui şi centrifugarea (filtrarea) acestuia. Colectarea şi manipularea sângelui reprezintă cheia realizării unui PRF optim din punct de vedere clinic.

Care sunt beneficiile PRF-ului în regenerarea parodontală?

• Uşurinţa de pregătire.
  • Uşurinţa de aplicare.
  • Costuri reduse.
  • Siguranţa, fiind înlăturate riscurile de transmitere a unor boli.
  • Lipsa prelucrării biochimice- nu este necesară trombina sau anticoagulantul bovin.
  • Evitarea riscurilor asociate cu utilizarea trombinei derivate din bovine.
  • Prezenţa reţelei fibrice naturale şi compatibilitate perfectă, fiind parte din propriul organism.
  • Favorizează microvascularizarea, conducând la o dezvoltare mai eficientă a celulelor şi la o vindecare mai rapidă.

Concluzii

PRF-ul este o tehnologie simplă şi cu costuri reduse de regenerare a ţesuturilor parodontale. Principalul avantaj este că prepararea PRF-ului utilizează sângele propriu al pacientului. Aportul ridicat de trombocite şi factori de creştere îl clasează ca fiind unul dintre cele mai potrivite tratamente pentru afecţiunile parodontale. PRF-ul este recunoscut şi pentru faptul că reduce semnificativ durerea şi disconfortul postoperator după intervenţia chirurgicală parodontală.